Tuesday, October 31, 2006

Why can't we be brave all the time...

Kadang2 kita dihadapkan dengan masalah yang tak semestinya rumit tapi biasanya melibatkan orang2 yang begitu bermakna dalam hidup kita sehingga menjadikannya sukar bagi kita menyuarakan apa yang tersirat di hati ini..

So much wrong is going on around us that we feel we cannot change. The truth is that we are not brave enough to execute changes to the things we feel are not right. We see or hear about the wrong doings but we somehow feel it's too big for us to try and change them. It's not so bad when it involves people that you don't know, but what if it does? We hope that they will have the courage to change things themselves. Even when we are fully aware that they cannot....

Inilah sebahagian dari apa yang bermain di kepala semasa menyambut Aidil Fitri kali ini. Walau pun bergembira di samping keluarga dan sanak saudara tapi masalah yang melanda tak dapat dilupakan walau pun pada hari kemenangan ini.

Hari ini I mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan "Selamat Aidil Fitri, Maaf Zahir Batin" kepada pengunjung2 setia blog ini dan semoga Allah SWT memberi kita kekuatan dan keberanian untuk mengubah apa yang kita mampu mengubah dan memberi kita ketenangan dan kesediaan untuk meredhakan apa yang tidak mampu kita ubah. Amin.

p/s hope everyone had a good raya celebration with your love ones...

3 comments:

Anonymous said...

selamat hari raya, maaf zahir & batin pada pesara...semoga syawal ini memberi byk kekuatan untuk mengharungi perjalanan dalam kehidupan ini...

Ina said...

Mak aii.. serious stuff..! Membuatkan daku tertanya-tanya apakah salah-silap diri sendiri yang perlu dibetulkan.. Eceh..!

Ye Kak Shidah, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin. I think only in Malaysia we have that "maaf" theme for raya.

Tu bergambor raya dengan sapa tu?

ROIS said...

saki baki sanak saudara yang ada di rumah di pagi rayo, yang lain2 tu kat rumah in-law masing2...