Sunday, March 14, 2010

2010 Make Over...

End of 2009 I decided to " make over " by Getz. I changed the seat cover and the colour of my car. This was easy, because it only took one day to change the seat covers and a week to paint the car ( during which time I was in Viet Nam for the first 4 days ) so tak terasa sangat tak ada kereta tu.

Early of 2010 I took a bold step, this time I decided to " make over " my unit in LVC. Why was it considered a bold step is because I had to spent almost a week in living in a messy house full of strangers from 9am to 5pm.
Lepas dah siap, the weekend was spent cleaning the house and rearranging the furnitures. It became a long and tiring weekend. My appreciation and sincere thanks to AA who was there through out the whole ordeal from the day I decided to take that big step ( this will be the first and last time for this type of " make over " ) till the time the place was liveble again.

Below I would like to share with penjenguk2 my blog the before, during and after pictures of my unit ( this entry is more for me to remember how it used to be before it became...)

http://picasaweb.google.com/nieza09/Renovation02?feat=directlink





11 comments:

AA said...

dun worry MA, mmg saya rajin berkemas :))

Cheqna said...

Ni ada peluang pergi "new" house warming..yea yea yea...

:-)))

p/s - AA...if dah habis ngemas kat LV, jomlah jenguk kat TS pulak..hehe..

Pesara said...

TQ..weekend ni ada lagi kemasing to do. Lepas tu kita gi Kaki Kaki for urutan ya...

Cik Cheqna datang le rumah Pesara sentiasa warm...hihi

Cheqna said...

waahh, best lah dah ada open invitation...nanti adalah yg nak menjenguk tu..hihihihi...

Kaki-Kaki...jom buat lawatan!

:-)

AA said...

mmg kena g "kaki-kaki" nii...nk tercabut segala sendi dah...

p/s: cheqna..boleh jee...siapkan lah plastik sampah...kemas kasi bersihnya...

Aimy Bazura Mohamed said...

Congrats on the makeover! Can imagine the stress living with the mess and with the workers around... Alhamdulillah semua dah selesai.

Gambar kat dapur tu I x berapa faham what was madeover? The paint ke? Now the whole wallpaper dah removed ke?

Pesara said...

Betul tu Cik Aimy, kat dapur tu hanya remove wall paper and cat ( sama ngan livin/dining area ).Tapi living/dining tu adalah rearrangement of furnitures sikit..

Yang betul2 makeovernya balcony..terasa macam berada kat kampung bila melihat ke balkoni..hehe

ina said...

love the balcony! nak curi idea lah. lepas ni sidai kain kat mana?

nice.. nice. cantik kemas aje. tahu dah tukang pengemas mana leh dok diam

:-)

chj said...

ina..u know me better right??? hehehehe....

Pesara said...

cik ina kita sidai kain kat balkoni juga tapi menggunakan ampaian moden yang boleh ditarik dan ditolak gitu..;-))

memang pun, mempunyai tukang pengemas stay-in ini banyak kelebihannya...yang penting mesti pandai dijagai..hihi, supaya tak lariii

pengemas said...

hehehehhe....tu lah pasal..pengemas asyik minta hadiah jee....