Monday, August 21, 2006

Dari PSSN...

Tinggal beberapa minit lagi siaran langsung pernikahan Siti ( yang diminati ) dengan Khalid ( yang masih belum dikenali ). Walau pun ramai teman dan taulan yang masih meragui perkahwinan ini tapi I have long time ago ( actually after the announcement.. ) accepted it.

Bukan nak bermukaddimah pagi-pagi ni tapi hanya sekadar berkongsi pendapat. Kita sepatutnya percaya dan yakin pada jodoh yang telah ditentukan olehNya kepada kita. Whatever it is, only time will tell. But I believe there's no such thing as the wrong choice ( how can it be, when it comes from God ) only who has God chosen for us to face everything and everyone he has install for us before we face death. Kalau bahagia, maka itulah yang dijanjikan Allah SWT kepada kita , tapi kalau sebaliknya , maka itulah ujian yang telah ditentukan olehNya jua. Kita sebagai hambanya kenalah menghadapi dan redha dengan Qada dan Qadar yang tertulis.

Penulisan hari ini I tujukan khas buat Siti Nurhaliza dan Khalid Mohamad Jiwa, dengan ucapan "Selamat Pengantin Baru, Semoga dapat menempuhi segala yang tertulis dengan tabah dan mendapat keredhaanNya."

Baru sahaja selesai upacara perkahwinan Siti dengan Khalid tadi so I nak put a few shots of the wedding ceremony untuk diabadikan dalam blog ini.. tapi dah try beberapa kali tak boleh download pula . Oh well, 1 keping nii pun kira memadailah .


p/s Selamat Pengantin Baru juga pada my nephew Wan Hasnuddin Wan Hassan dengan pasangannya pada 18 Ogos 2006.

10 comments:

Anonymous said...

bertuah ct dapat peminat yg setia...

ROIS said...

hahaha.. kalau berpeluang buka blog ni tgklah gambar yang baru dapat didownloadkan tuu..

p/s jangan bengkek ;-))

Anonymous said...

my fren send me the photo ..besar gila cincin ct ...

Anonymous said...

peminat setia numero uno ni tak pegi KLCC ke 28 hb. ni? ;)

Ina said...

Tahu dah.. mesti ada update terbaru pasal Siti kawin kat blog ni.

What a good expression of the perspective of Qada' and Qadar and jodoh in particular.

Anonymous said...

Kesian ct. i saw the parent's sadness jelas on their face. even my mum said so. anyway selamat berbahagia kepada ct.

ROIS said...

apa pulak kesian ct, bapa dia menanggis sebab anak dah kawin.

memanglah macam tu rasanya bila orang yang disayangi meninggalkan kita. itu bukannya tak merestui, it's just the sad feeling of having to part from someone who has been an important part of your life...

ROIS said...

sambung sikit lagi...

kalau orang tak sedih atau rasa kehilangan kita masa kita kawin tu maknanya either kita tak bermakna sangat dalam hidup dia or dia happy to get rid of us at last..hahahaha

Anonymous said...

itu mace

Anonymous said...

biarla dio nikoh.bulis makan nasik minyok.lepas nie ct berazam utk pakai tudung.hidayah la 2.